6 نکته مهم و جزئی که شاید در میان انبوه اطلاعات همایش اخیر اپل متوجه اش نشده باشید

به گزارش مجله سرگرمی، معمولا همه ما مراسم های معرفی آیفون اپل را هیجان زده و شتاب زده نگاه می کنیم و می خواهیم بدانیم سال جاری غول کوپرتینو چه غافل گیری برای ما دارد.

6 نکته مهم و جزئی که شاید در میان انبوه اطلاعات همایش اخیر اپل متوجه اش نشده باشید

مدیران اپل تند تند اسلایدها را مرور نموده و یک ریز درباره ویژگی های شگفت انگیز محصولات نو صحبت می نمایند و همزمان موجی از اطلاعات جزئی و کلی یا مفاهیمی از فناوری های نو و نحوه عملکردشان به سوی فکر ما هجوم می آورند. ضمن اینکه اپل هم مانند هر شرکت دیگری نمی گوید ماست من ترش است و در اسلایدها و ارائه هایش روی نقاط مثبت و ارتقایافته و بهبود داده شده تاکید می نماید.

پس، کاملا طبیعی است بعضی جزئیات درباره مشخصات آیفون یا محصولات دیگر را از دست بدهیم؛ به ویژه اگر آن جزئیات چندان خبر خوبی برای کاربران نباشد. معمولا، باید رویداد اپل را چندین بار دیگر دید یا در میان سایت ها جست وجو کرد تا به همه آنچه که درباره یک آیفون نو یا محصولات معرفی شده دیگر احتیاج داریم؛ برسیم.

در این مطلب، می خواهم به 6 نکته جزئی ولی مهم اشاره کنیم که احتمالا من و شما در رویداد چند روز پیش معرفی آیفون های اپل از دست دادیم و توجهی به آن ها نکردیم:

1- آیفون 13 پرو از GPU قدرتمندتری نسبت به آیفون 13 برخوردار است

در حالی که همه مدل های آیفون 13 از پردازنده A15 Bionic ساخت اپل استفاده می نمایند؛ پردازنده گرافیکی آیفون 13 پرو قدرتمندتر از آیفون 13 است.

به طور دقیق تر و طبق مشخصاتی که اپل داده است؛ GPU آیفون 13 پرو دارای 5 هسته پردازشی است ولی GPU آیفون 13 فقط 4 هسته پردازشی دارد. یک هسته پردازشی اضافی شاید به خاطر پشتیبانی از ویژگی فیلم برداری حرفه ای ProRes باشد.

2- ناچ آیفون 13 باریک تر اما بلندتر است

اگرچه شایعات درباره کوچک تر شدن ناچ آیفون های 13 درست بود اما واقعیت این است که این تفاوت به سختی قابل مشاهده است.

جالب اینجا است که بریدگی ناچ نمایشگر آیفون های نو کمی باریک تر است اما کمی هم بلندتر شده است. با این حال، در مجموع می توان گفت که ناچ آیفون 13 نسبت به آیفون های قبلی کمی کوچک تر شده است. متاسفانه، هنوز هم درصد شرایط باتری را در نوار شرایط آیفون 13 مشاهده نمی کنید.

3- فیلم برداری 4K در حالت ProRes فقط روی آیفون های با ظرفیت 256 گیگابایت و بالاتر در دسترس است

اگر قصد دارید ویدئوهای 4K با قابلیت ProRes در آیفون 13 ضبط کنید؛ شما احتیاج به مدل های آیفون 13 پرو یا آیفون 13 پرو مکس با فضای داخلی 256 گیگابایت دارید.

در صفحه مشخصات فنی اپل برای آیفون ها به طور واضح ذکر شده است در آیفون 13 پرو با ظرفیت 128 گیگابایت، ویژگی رکورد ویدئوی ProRes محدود به 1080p 30fps است.

علت این امر هم ساده است: فیلم برداری ProRes با وضوح بالا باعث ایجاد فایل های بسیار عظیمی می گردد که بخش اعظمی از فضای ذخیره سازی گوشی را اشغال می نماید. اگر واقعا به فیلم برداری ProRes علاقه مند شدید؛ احتمالا باید آیفون 13 پرو یا پرو مکس با ظرفیت های 512 گیگابایت و 1 ترابایت را بخرید که البته هزینه بالاتری هم برای شما خواهند داشت.

4- فعلا ویژگی ProRes در دسترس نیست

اپل به این موضوع اشاره نموده بود ولی فراموش کردن آن آسان نیست. مود فیلم برداری ProRes یکی از عظیم ترین ارتقاهای دوربین آیفون های 13 پرو است ولی فعلا در دسترس نیست. اپل می گوید در به روزرسانی آینده iOS 15 این ویژگی برای آیفون های 13 پرو و 13 پرو مکس در دسترس قرار خواهد گرفت.

از دیگر مواردی که اپل معرفی کرد ولی فعلا در دسترس نیستند؛ باید به ساعت های هوشمند اپل واچ 7 اشاره کنیم که اواخر پاییز ماه وارد بازار می گردد.

5- ظاهرا اپل واچ 7 همان تراشه اپل واچ 6 را دارد

این کمی تلخ است. معمولا، محصولات اپل از پردازنده قوی تری نسبت به مدل پیشین سود می برند اما درباره اپل واچ 7 به نظر می رسد همان پردازنده اپل واچ 6 استفاده شده است.

مطمئنا اپل چندین ارتقای عظیم در اپل واچ 7 خود قرار داده است تا تمایل به خرید ایجاد کند؛ مثلا صفحه نمایش کمی عظیم تر بدون اینکه طراحی تغییر نموده باشد یا پردازنده سریع تر شده باشد. حالا باید دید برای اپل واچ 8 چه انتظاری داریم و آیا این رویه تکرار می گردد؟

این اطلاعات کاملا مورد تایید اپل نیست و فقط چندین رسانه معروف آن را منتشر کردند و البته یک توسعه دهنده اپل از روی کدهای Xcode آن را علنی نموده است.

6- آیپد مینی 2021 فاقد جک هدفون است

شاید در هنگام معرفی آیپد مینی نو، آن قدر به خاطر ظاهر نوش و همین طور پشتیبانی از 5G هیجان زده شده باشید که اصلا توجه نکنید که این مدل آیپد مینی فاقد جک هدفون است. آیا این نکته برای شما مهم است یا اینکه در محصولات اپل به نبودنش عادت نموده اید؟

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158694

به "6 نکته مهم و جزئی که شاید در میان انبوه اطلاعات همایش اخیر اپل متوجه اش نشده باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم و جزئی که شاید در میان انبوه اطلاعات همایش اخیر اپل متوجه اش نشده باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید