کودک همسری در زنجان شرایط خوبی ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/زنجان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: استان زنجان به لحاظ کودک همسری شرایط خوبی ندارد ولی این مهم در سال های اخیر کمی رو به کاهش بوده است.

کودک همسری در زنجان شرایط خوبی ندارد

محمدتقی فتحی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه کودک همسری معضلی در جامعه حال و آینده است، اظهار کرد: کودک همسری در وهله اول یک مشکل نگرشی است و در اغلب موارد این گونه ازدواج ها به خاطر فرهنگ نادرست منطقه محل سکونت فرد اتفاق می افتد و این در حالی است که فرد یا والدین نیز رضایتی از ازدواج زودهنگام ندارند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ها روستایی، کودک همسری بیش از منطقه ها شهری رواج دارد، اضافه کرد: آنالیز های علمی و کارشناسی نشان می دهد، ازدواج زودهنگام در سال های ابتدایی نه، بلکه در سال های بعدتر اتفاق می افتد و این زمانی است که کودک به سن بلوغ فکری رسیده و توانسته دنیای اطراف خود را بشناسد و بخواهد که زندگی خود را با معیارهای شخصی خود ادامه دهد.

این مسئول ادامه داد: استان زنجان به لحاظ کودک همسری شرایط خوبی ندارد ولی این مهم در سال های اخیر کمی رو به کاهش بوده است. متاسفانه در بعضی منطقه ها، کودک همسری به رسم تبدیل شده و در هر هشت شهرستان استان، در منطقه های این مسئله بیشتر دیده می گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان توضیح داد: با اقدامات جبری نمی توان به راحتی با پدیده کودک همسری مقابله کرد و یا آن را کاهش داد، بلکه تاثیرگذاری در این مهم احتیاج به فرهنگ سازی دارد و نباید اعتقادات دینی با فرهنگ نادرست منطقه ها اختلاط داشته باشد.

فتحی با تاکید بر اینکه جوانان زندگی مشترک خود را بدون شناخت شروع نکنند، گفت: خانواده ها به خاطر حرف مردم به جوانان برای ازدواج و یا ازدواج در سنین پایین فشار وارد نکنند تا در نهایت ازدواج ها به طلاق منجر نگردد.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163573

به "کودک همسری در زنجان شرایط خوبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک همسری در زنجان شرایط خوبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید