یاری 4 محصول دانش بنیان ایرانی به درمان بیماری سرطان

به گزارش مجله سرگرمی، هر سال افراد زیادی به سرطان مبتلا می شوند و با پیر شدن جمعیت کشورها، سالانه به این آمار افزوده می گردد. اما این بیماران با استفاده از فناوری می توانند از درمان هدفمند سرطان بهره مند شوند.

یاری 4 محصول دانش بنیان ایرانی به درمان بیماری سرطان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درهمین راستا هم مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فراوری محصولات فناورانه برای درمان، تشخیص و پیشگیری سرطان حمایت نموده است. محصولاتی که پیش از این به کشور وارد می شد و اکنون با تکیه به توانمندی نیروی انسانی ایران ساخت شده اند. در زیر به این محصولات اشاره شده است.

1.خدمت تعیین فرایند درمانی فرد محور بیماری های سرطان با تحلیل داده های پالین آنکو

متخصصان در شرکت مهندسی ژن کاوشگران آریا یک خدمت برای بررسی توالی ژنوم بافت تومور ارائه داده اند. بیماران سرطانی با استفاده از این خدمت می توانند از تغییرات ژنوم بافت تومور خود مطلع شوند. خدمتی که برای انواع سرطان ها مانند پستان، ریه، روه، سر و گردن، ریه و پروستات کاربردی است.

علاه بر اینکه با استفاده از این محصول ایران ساخت تغییرات و جهش های ژنوم تعیین می گردد می توان با آن برای درمان هدفمند تومور پیشنهاد دارویی داد که باعث کاهش اثرات جانبی ناشی از درمان غیرهدفمند تومور می گردد.

2.خدمت تشخیص بیماری های نادر و پیچیده با تحلیل داده های پالین ور

محصول ایران ساخت شده دیگر به شناسایی جهش های عامل ناهنجاری های ژنتیکی یاری می نماید. خدمت تشخیص بیماری های نادر و پیچیده با تحلیل داده های پالین ور اسم آن است که با استفاده از آن می توان بیماری های مادرزادی تا سرطان های پیشرفته را تشخیص داد؛ آن هم با دقت بالا.

این محصول به پیشگیری از بروز سرطان های ارثی در خانواده های درگیر یاری می نماید. پالین ور یک الگوریتم بومی است که دسته بندی ژن ها بر پایه بیماری زایی آنها را انجام می دهد. دستاورد این الگوریتم بررسی میلیون ها ژن در دقیقه است.

3.تست ژنتیکی سرطان های وراثتی

یک تست ژنتیکی به نام آی سی جی ایکس برای افراد دارای سابقه وراثتی سرطان کاربرد دارد. محققان در شرکت هومن ژن پارس این محصول را ایران ساخت نموده اند. پیشگیری از ابتلا به سرطان در افرادی که مبتلا نشده اند یکی از کاربردهای مهم آن است. بعلاوه با استفاده از آن می توان از ابتلای دیگر اندام ها در افراد مبتلا به سرطان پیشگیری کرد و از انتقال ناهنجاری ژنتیکی مرتبط به سرطان به نسل بعد آسوده خاطر شد.

تست های ژنتیکی سرطان های وراثتی به اسم تست های پیشگیرانه شناخته می شوند و در افرادی که هنوز به سرطان مبتا نشدند، راهکارهای درمانی ممکن را توصیه می نمایند.

4.بررسی داده های بالینی و تحقیقاتی حاصل از روش های ان جی اس

تعیین توالی کل ژن های بیمار و یافتن تغییرات ژنتیکی مخرب کاری است که محصول ایران ساخت شرکت دانش بنیان ژن فن پیشرو طب انجام می دهد تا عامل بیماری ژنتیکی در افراد تعیین گردد. با این محصول درمان های شخصی برای هر بیمار با توجه به ساختار ژنتیکی او پیشنهاد می گردد.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157996

به "یاری 4 محصول دانش بنیان ایرانی به درمان بیماری سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 4 محصول دانش بنیان ایرانی به درمان بیماری سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید