وزیر دفاع ترکیه: حق مان را می خواهیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، در ادامه تهدیدهای چند روز اخیر مقامات این کشور علیه یونان، گفت: هرکسی باید بداند که ترکیه به بازیگری در عرصه بین الملل تبدیل شده است.

وزیر دفاع ترکیه: حق مان را می خواهیم

وی ادامه داد: چشم داشتی به آب و خاک دیگران نداریم اما این اجازه را هم نمی دهیم که دیگران از آب و خاک همسایه به ما حمله کنند.

آکار همچنین به استقبال ترکیه از مذاکره در باب مناقشات دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت: اگرچه طالب صلح هستیم؛ اما حق مان را هم می خواهیم.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه گفت: چنانچه همتایان یونانی طی روزهای آینده طالب گفتگو باشند؛ استقبال می کنیم.

با این حال وی افزود: نباید قدرت ترکیه را به آزمون بگذارید چراکه در دفاع از حق مان قاطع هستیم.

این در حالی است که روز گذشته نیز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته بود در مقابل یونان، به همه ابزارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی متوسل خواهد شد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم به طور ضمنی تهدید به اتخاذ اقدام نظامی علیه یونان کرده بود.

کشف ذخایر مهم گاز طبیعی در آب های ساحلی قبرس و برخی جزایر متعلق به یونان، موجب آغاز رقابت منطقه ای برای تصاحب بیشتر این ثروت شده است. این رقابت تنش را میان ترکیه و یونان افزایش داده و این در حالی است که این دو کشور، از اعضای ناتو هستند که در سال 1996 نیز بر سر جزایر غیر مسکونی دریای اژه با هم وارد درگیری نظامی شدند.

همزمان به نظر می رسد کشورهای اروپایی، تلاش های دیپلماتیک مشترکی را برای جلوگیری از تشدید بحران در شرق مدیترانه آغاز کرده اند که مسئله حمایت از آتن در صدر آن قرار می گیرد.

اما در این میان، فرانسه و ایتالیا به رزمایش دریایی یونان در شرق مدیترانه پیوسته اند تا توان نظامی اتحادیه اروپا را به رخ آنکارا بکشند.

حضور نظامی اروپایی ها در شرق مدیترانه این پیام را می رساند که در سایه ناکامی ابزار دیپلماتیک، متوسل شدن به جنگ، گزینه دیگری برای تقابل جویی با سیاست های ترکیه است حال آنکه آنکارا هم می گوید چنانچه دیپلماسی جواب ندهد، از توسل به (گزینه نظامی) ابایی ندارد.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107045

به "وزیر دفاع ترکیه: حق مان را می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: حق مان را می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید