واکنش یک نماینده به نامه درخواست افزایش حقوق وزیر بهداشت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل 90 تاکید نمود اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی از سایر اقشار جامعه جدا نیستند و اگر قاعده ای برای تنظیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار داده می گردد نباید انتظار داشت که گروه های مختلفی از آن استثنا شوند و تبعیض رخ دهد.

واکنش یک نماینده به نامه درخواست افزایش حقوق وزیر بهداشت

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در جمع خبرنگاران نامه اخیر وزیر بهداشت به معاون رئیس جمهوری درخصوص مستثنی شدن اعضا هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی از سقف حقوق و مزایا و مالیات مندرج در قانون بودجه 1400 گفت: کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی برای مردم محترم هستند و کسی کوشش های آنان در دوران کرونا را فراموش نمی کند اما این مسایل توجیهی برای تغییر یا نقض قانون به نفع یک گروه یا قشر خاص نیست.

وی ادامه داد: با توجه به منابع محدود دولت، افزایش هزینه های دولت عاقلانه نیست و نمی توان برای راضی کردن یک گروه، هزینه ها را به گونه ای افزایش داد که تورم به همه مردم تحمیل گردد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه نمود: اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی از سایر اقشار جامعه جدا نیستند و اگر قاعده ای برای تنظیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار داده می گردد، نباید انتظار داشت که گروه های مختلفی از آن مستثنی شوند و تبعیض رخ دهد. اگر این قبیل تبعیض ها قبلا هم اتفاق افتاده است نباید تکرار گردد.

خضریان اضافه نمود: هم اکنون دریافتی های اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی چند برابر دریافتی سایر کارکنان دولت است؛ در نتیجه افزایش دریافتی برای این افراد منطقی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر قانون تمام وقتی پزشکان به صورت کامل اجرایی نمی گردد و تعداد قابل توجهی از اعضای هیئت علمی همزمان فعالیت های انتفاعی در بخش خصوصی و عمومی انجام می دهند که از آن جا نیز عایدی کسب می نمایند. بر این اساس بعضی ادعاها که در فضای عمومی در رابطه با شرایط مالی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی منتشر می گردد، صحت ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 گفت: این که در نامه وزیر بهداشت بیان می گردد که اگر سقف 15 برابر حداقل دستمزد افزایش نیابد، موجب خروج پزشکان از طرح تمام وقتی می گردد، نوعی تهدید است و این سخن از سوی وزیر بهداشت که خود باید ناظر بر اجرای قانون تمام وقتی پزشکان باشد، اصلا پذیرفته نیست.

خضریان تاکید نمود: در حال حاضر اعضای هیات علمی دانشگاه های پزشکی تا سقف حدود 60 میلیون تومان می توانند دریافتی دولتی داشته باشند که این رقم کمی نیست؛ اما باز هم در خواست افزایش حقوق و دستمزد می نمایند که این در شرایطی که دیگر اقشار جامعه تحت فشار مالی هستند، پذیرفته نیست.

وی خاطر نشان کرد: عدالت در پرداخت دستمزدهای کارکنان دولت بسیار مهم است و نباید وقتی دولت با کمبود منابع روبرو است با این قبیل درخواست های غیرموجه، انتظارات بقیه کارکنان را بالا برد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در جایی دسترسی مردم به پزشک مناسب نیست راه چاره آن دادن حقوق یا کارانه اضافه برای تشویق پزشکان به ارائه خدمت نیست. زیرا این موضوع تقاضا القایی به وجود می آورد بلکه راه چاره افزایش تعداد پزشکان بومی و غیر بومی در منطقه ها با دسترسی پایین است.

خضریان در انتها تاکید نمود: پرداخت مالیات باید به یک ارزش در کشور تبدیل گردد و اقشار مختلف به پرداخت مالیات افتخار نمایند. متاسفانه در حال حاضر شرایط این گونه نیست و اقشار پر نفوذ در پی گرفتن معافیت های مالیاتی غیرموجه هستند.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164014

به "واکنش یک نماینده به نامه درخواست افزایش حقوق وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یک نماینده به نامه درخواست افزایش حقوق وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید