مصرف گوشت در هفته تا چه اندازه باید باشد؟

به گزارش وبلاگ اریکه، متخصصان بهداشت معتقدند خوردن حداکثر 400-500 گرم گوشت قرمز در هفته برای افراد سالم بی خطر است.

مصرف گوشت در هفته تا چه اندازه باید باشد؟

به گزارش وبلاگ اریکه به نقل از وبلاگ اریکه، بعضی از متخصصان بهداشت توصیه می نمایند که از گوشت قرمز استفاده نکنید.

به گفته برژنیا، گوشت گاو و گوسفند به اسم گوشت قرمز شناخته می گردد. در این محصولات مواد مفید زیادی وجود دارد. گوشت قرمز به ویژه آهن، سلنیوم، ویتامین B و اسید های چرب غیر اشباع ضروری هستند که برای حمایت از سیستم ایمنی، عصبی مرکزی و عضلانی مورد احتیاج است.

به اسم مثال، مصرف روزانه آهن در یک تکه کوچک گوشت قرمز یافت می گردد. برای به دست آوردن این این مقدار آهن با غذا های گیاهی، باید سه کیلوگرم سیب با پوست سبز یا یک کیلوگرم فرنی گندم سیاه بخورید.

لازم به ذکر است، سویا یکی از جایگزین های گیاهی عالی برای گوشت محسوب می گردد. تنها یک فنجان سویای پخته شده می تواند 29 گرم پروتئین را تامین کند.

بادمجان طعم گوشتی غنی دارد، همچون گوشت پرحجم است. هم چنین بسیار سیرنماینده است؛ که همان وجه شبه بین بادمجان و گوشت به است و مقدار زیادی پتاسیم، فیبر رژیمی، مهمیم، آهن، کلسیم، پروتئین دارد. در صورت بروز آکنه در پوست، باید با یک متخصص غدد داخلی مشورت کنید. این آکنه ها و جوش ها می توانند نتیجه کمبود آهن و عدم تعادل در هورمون های استروئیدی باشند.

چربی احشایی هم در صورت خوردن گوشت زیاد به وجود می آید. چربی احشایی در ناحیه شکمی و کنار ارگان های حیاتی مانند کبد، لوزالمعده و روده انباشته می گردد. به دلیل این چربی ممکن است فرد به بیماری های دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی عروقی و ... مبتلا گردد.

انباشتگی این چربی بیشتر به دلیل مصرف بیش از مقدار چربی های اشباع شده است که در پنیر، گوشت قرمز و بعضی فرآورده های لبنی وجود دارد؛ بنابراین نباید در خوردن پنیر و گوشت قرمز و لبنیات چرب افراط کرد.

به گفته این متخصص بهداشت خوردن حداکثر 400-500 گرم گوشت قرمز در هفته برای افراد سالم بی خطر است.

منبع: جام جم آنلاین

به "مصرف گوشت در هفته تا چه اندازه باید باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف گوشت در هفته تا چه اندازه باید باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید