شکایت انتخاباتی تگزاس در دیوان عالی آمریکا به بن&zwnjبست رسید

به گزارش مجله سرگرمی، دیوان عالی آمریکا روز آدینه شکایت مورد نظر تگزاس درباره انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را که مورد حمایت دونالد ترامپ بود، رد کرد. هدف از این طرح دعوی، ابطال نتایج در چهار ایالت به منظور تغییر شکست انتخاباتی ترامپ مقابل جو بایدن بود.

شکایت انتخاباتی تگزاس در دیوان عالی آمریکا به بن&zwnjبست رسید

به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصمیم به کالج الکترال آمریکا اجازه برگزاری نشستی در روز دوشنبه را می دهد و انتظار میرود آنها رسما رای خود را به صندوق بیندازند و پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات سوم نوامبر را رسمی نمایند.

بایدن 306 رای الکترال مقابل 232 رای الکترال ترامپ به دست آورده است. این مجموع آرای 50 ایالت به علاوه واشنگتن دی.سی است. چهار ایالت مورد مناقشه شامل جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین در مجموع 62 رای الکترال خودشان را به بایدن دادند. برای ورود به کاخ سفید حداقل 270 رای احتیاج است.

قضات دیوان عالی آمریکا در حکم کوتاهی با بیان اینکه ایالت تگزاس مبنای قانونی برای طرح این شکایت ندارد، به سرعت به آنچه ترامپ بهترین فرصت خودش برای تغییر نتیجه این انتخابات توصیف نموده بود، سرانجام دادند.

در حالیکه بایدن در آستانه به دست دریافت دولت در بیستم ژانویه موجی از انتصاب های جدید به راه انداخته است، ترامپ و تیم حقوقی او چندین شکایت در چندین ایالت دارند که به نادرستی مدعی تقلب انتخاباتی است و نتایج را به چالش می کشد.

هدف ترامپ از مدت ها پیش، رساندن پرونده های حقوقی به دیوان عالی آمریکا بوده است؛ جایی که او سه قاضی جدید منصوب کرد و اکنون اکثریت 6 به 3 در دست محافظه کاران نهاده شده است. شکایتی که تگزاس به جریان انداخته بود و مورد حمایت 17 ایالت دیگر و بیش از 100 عضو جمهوری خواه کنگره نهاده شد، این فرصت را به او می داد.

با رد شکایت مورد نظر تگزاس در دیوان عالی، یک سخنگوی جو بایدن گفت که جای تعجب ندارد که این دیوان کوشش های بی اساس برای رد شکست انتخاباتی ترامپ را رد کند.

در طرح شکایت تگزاس استدلال شده بود که تغییراتی که این چهار ایالت در فرایندهای انتخاباتی در بحبوحه پاندمی کرونا ایجاد کردند تا رای گیری پستی گسترش یابد، غیر قانونی است.

کن پاکستون، دادستان کل جمهوریخواه تگزاس که از متحدان ترامپ و ارائه نماینده این شکایت است، در بیانیه ای گفت: جای تأسف است که دیوان عالی کشور تصمیم گرفت این پرونده را مورد آنالیز قرار ندهد و تصمیم گرفت تا عدم پیروی از قانون انتخابات فدرال و قانون ایالتی از سوی این چهار ایالت را طبق قانون اساسی مشخص کند. ، ایسنا

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 123477

به "شکایت انتخاباتی تگزاس در دیوان عالی آمریکا به بن&zwnjبست رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت انتخاباتی تگزاس در دیوان عالی آمریکا به بن&zwnjبست رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید