شام کریسمس در کشورهای مختلف جهان چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری ایسنا: در هر نقطه از جهان برای شب های ویژه سال مراسم خاصی برگزار می گردد و شام مخصوص آن شب هم در هر کشوری متفاوت است. کریسمس نیز یکی از آن شب هایی است که مردم هر کشوری در کنار خانواده و دوستانشان، شام متفاوتی را تهیه می نمایند که اغلب بر اساس سنت های پیشین انتخاب شده و هنوز هم آن ها را روی میز های شام شب کریسمس می توان دید. در ادامه به نقاط مختلف جهان سری می زنیم و خواهیم دید که شام کریسمس آن ها چیست:

شام کریسمس در کشورهای مختلف جهان چیست؟

اقیانوسیه

با وجود اینکه اکثر نقاط جهان زمستان را تجربه می نمایند، استرالیا هوایی تابستانی دارد و به خاطر وضعیت دمایی، مردم اغلب در خانه نمی نشینند و به رستوران هایی می روند که در آن ها باربیکیو به راه است و گوشت بره، بوقلمون و غذا های دریایی در اولویت قرار دارند.

مردم فیجی انواع پرندگان کباب شده، مرغ هایی که با سیر و ادویه پر شده اند و ماهی هایی که با برگ موز پیچیده شده اند را برای شام کریسمس خود تهیه می نمایند.

اروپا

گزینه اول بریتانیایی ها برای شام کریسمس بوقلمون برای شام و پودینگ تهیه شده از میوه های خشک برای دسر است. در بلغارستان مردم غذا هایی سالم مانند دلمه سبزیجات، سوپ سبزیجات ادویه دار و کیک های میوه ای را ترجیح می دهند. در ایتالیا به ویژه در جنوب آن رسم است که هفت ماهی به شکل های مختلف تردشده، در ادویه خوابانده، شکم پر و ... تهیه و سرو می گردد. شام کریسمس فرانسوی ها، اما صدف آبدار، لابستر نازک و گوشت و جگر غاز را بیشتر ترجیح می دهند. پودینگ برنج با بادام نیز رسم قدیمی سوئدی ها برای شام کریسمس است. در پرتغال هم مردم کریسمس را با انواع ماهی و سیب زمینی آبپز جشن می گیرند.

آمریکای جنوبی

برزیلی ها هم گزینه بوقلمون همراه با برنج رنگی و سالاد تازه تهیه شده از میوه و آجیل را برای شام کریسمس دارند. آرژانتینی ها میزی متنوع از همه نقاط دارند مانند شیرینی پن دالس مکزیکی ها، کیک پنوتونه ایتالیایی ها و همچنین بوقلمون و دلمه گوجه فرنگی.

آمریکا

آمریکایی ها سنت بوقلمون خود را برای شام کریسمس حفظ نموده اند و پس از آن نوشیدنی مخصوص شیر، تخم مرغ و شکر و خامه، همراه با ادویه فصل را می خورند. در گرینلند، غذای عجیب ماتاک روی میز قرار می گیرد که از پوست نهنگ همراه با چربی تهیه می گردد و با سس سویا خورده می گردد.

آفریقا

در غنا مردم در شب کریسمس خورش سبزیجات، سوپ اوکرا، پوره ذرت و غذایی محلی به نام فوفو می خورند. مسیحیان در مصر، کوشاری را که ترکیبی از برنج، ماکارونی و رب گوجه است به عنوان شام کریسمس تهیه می نمایند.

آسیا

ژاپنی ها اغلب عادت دارند که از یک ماه قبل به خاطر شلوغی، مرغ کنتاکی سوخاری خود را سفارش دهند. در هند مردم معمولا مرغ بریانی، گوشت گوسفندی برای شام و به عنوان دسر هم از کیک های شیرین یا شیربرنج استفاده می نمایند.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27050

به "شام کریسمس در کشورهای مختلف جهان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شام کریسمس در کشورهای مختلف جهان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید