دوست نابغه من قدم به کتابفروشی ها گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، کتاب دوست نابغه من اثر النا فرانته نویسنده ایتالیایی به تازگی با ترجمه سارا عصاره توسط نشر نفیر منتشر و راهی بازار نشر شده است. ترجمه این کتاب از زبان اصلی اجرا شده است.

دوست نابغه من قدم به کتابفروشی ها گذاشت

النا فرانته نام مستعار این نویسنده اهل ناپل است که از سال 1992 با چاپ اولین کتابش طی نامه ای از ناشرش خواست که هویت واقعی اش پنهان بماند و عقیده اش بر این بود که هر کتابی بعد از نوشته شدن اگر حرفی برای گفتن داشته باشد، خواننده اش را پیدا می نماید.

در اکتبر سال 2016 یک روزنامه نگار ایتالیایی، تحقیقات گسترده ای را در زندگی شخصی و حساب های اقتصادی شخصیت های مختلف، برای فاش کردن هویت اصلی نویسنده موردنظر انجام داد و طبق مدارک و اسنادی که او ارائه نموده، النا فرانته، آنیتا راجا مترجم ایتالیایی کتاب های آلمانی و همسر دومنیکو استارنونه یکی از نویسندگان مطرح ایتالیاست. این اتفاق با برخوردهای تندی روبرو شد و بسیاری از هواداران النا فرانته، این کار را تجاوز به حریم خصوصی این نویسنده و نقض حقوق انسانی اش توصیف کردند.

این رمان داستان زندگی دو دختر به نام های النا و لی لا را از کودکی تا میان سالی روایت می نماید و همچنین داستان دوستی خاص آن ها که در یکی از محله های فقیرنشین ناپل در اواخر سال های دهه پنجاه میلادی شکل می گیرد. هر دوی آن ها مایل به تحصیل هستند اما زندگی برای شان سرنوشتی متفاوت را رقم زده است. در ادامه لی لا مدرسه را ترک می نماید و در مغازه کفاشی پدرش مشغول به کار می گردد اما النا از حمایت مربی اش برخوردار شده و به تحصیلش ادامه می دهد. پیش زمینه این ماجراها ناپل تاریک و پرغوغاست.

دوست نابغه من ایتالیای بعد از جنگ دنیای دوم را به تصویر می کشد.

سارا عصاره مترجم اثر درباره آن می گوید: رمان دوست نابغه من اولین جلد از سری 4 جلدی داستان های ناپلی است که موفقیت چشمگیری در آمریکا و اروپا داشته است. بسیاری شخصیت های ادبی نقدی خوب و مثبت نسبت بر این اثر داشته اند و بسیاری از روزنامه های مطرح دنیای در خصوص آن صحبت نموده اند؛ روزنامه نیویورک تایمز در سال 2015 آن را جزء یکی از ده کتاب برتر دنیا معرفی کرد و مجله تایم در سال 2016 النا فرانته را جزء یکی از صد شخصیت مطرح و بانفوذ در دنیا معرفی کرد.

این کتاب با 345 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 205 هزار ریال منتشر شده است.

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

russiaro.ir: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61036

به "دوست نابغه من قدم به کتابفروشی ها گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست نابغه من قدم به کتابفروشی ها گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید