دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهرستان فیروزه

به گزارش مجله سرگرمی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از دستگیری سه حفار غیرمجاز در روستای ابراهیم آباد شهرستان فیروزه اطلاع داد.

دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، سرهنگ محمدعلی مدیر امروز یکشنبه 15 تیرماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: برابر اعلام پایگاه حفاظت شهرستان فیروزه، یک عضو انجمن میراث فرهنگی روستای ابراهیم آباد حفاری غیرمجاز در داخل منزل مسکونی به صورت شبانه و مخفیانه به قصد تحصیل گنج و اشیای عتیقه را گزارش نموده است.

او ادامه داد: نیروهای پایگاه بلافاصله با هماهنگی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان به محل اعزام و مشاهده کردند که در حیاط منزل مسکونی یک حلقه چاه حفر شده و از طریق ایرانیت استتار شده است.

سرهنگ مدیر توضیح داد: بر اساس آنالیز اجرا شده حفاران غیرمجاز چاهی به عمق 23 متر در زمین کنار برج قدیمی روستا ابراهیم آباد حفر نموده بودند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سه نفر حفار غیرمجاز دستگیر و ابزارهای حفاری آن ها نیز کشف و ضبط شد.

او با بیان این که از متهمان تجهیزات حفاظتی شامل بی سیم، افشانه فلفل و شوکر هم کشف شده است، اضافه کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی و موضوع در حال پیگیری است.

فیروزه در فاصله حدود 150 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است. از شهرستان فیروزه تا به امروز حدود 27 اثر تاریخی، فرهنگی، محوطه و تپه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ابراهیم آباد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100210

به "دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهرستان فیروزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 3 حفار غیرمجاز در شهرستان فیروزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید