خواندن فرانی و زویی را از دست ندهید

به گزارش مجله سرگرمی، جروم دیوید سَلینجر نویسنده ای آمریکایی است که در ایران کتاب هایش هواداران بسیار دارد و هر ساله به خوانندگان او اضافه می گردد و مترجمان مختلف آثار او را ترجمه می نمایند و فرانی و زویی را میلاد زکریا به فارسی برگردانده است.

خواندن فرانی و زویی را از دست ندهید

فرانی و زویی دو فرزند کوچک خانواده بزرگ گلس هستند. به غیر از آنها خانواده گلس پنج فرزند دیگر هم دارند. رمان فرنی و زویی شامل دو داستان درباره این دو فرزند است. داستان اول درباره فرنی است که کوچکترین دختر خانواده است. این داستان توضیح دیدار فرنی با پسری به نام لین کاتل است. فرانی که علاقه زیادی به ادبیات و عرفان شرقی دارد دست به گریبان یک بحران روحی عرفانی است. او مشغول خواندن یک کتاب عرفانی می گردد و آشفتگی های روحی و فکری به سراغش می آید.

داستان دوم هم روایت زویی کوچکترین پسر خانواده است. زویی برادر بزرگ فرانی است و بازیگری می خواند. زویی به همراه خانواده اش کوشش می نماید فرنی را از بحران روحی نجات دهد. برادر بزرگ این خانواده به نوعی قدیس خانواده آنها است که سال ها قبل خودکشی نموده است.

نویسنده مرموز

اطلاعات اندکی درباره زندگی سلینجر منتشر شده است و این امر به دلیل شخصیت گوشه گیر نویسنده است که کوشش می نموده است، دیگران را به حریم زندگی اش راه ندهد.

او در منهتن نیویورک به جهان آمد. بعدها چند ماهی را در اروپا گذرانده و در سال 1938، هم زمان با بازگشتش به آمریکا، در یکی از دانشگاه های نیویورک به تحصیل پرداخت اما آن را نیمه تمام رها کرد.

در این باره بخوانید:

دیوانه وار را برای حس رهایی بخوانید

تئاترهایی که به چند بار تماشا می ارزد

ناطور دشت، نخستین کتاب سلینجر است که در مدت کمی معروفیت و محبوبیت فراوانی برای او به همراه آورد. این کتاب در مناطقی از آمریکا به اسم کتاب نامناسب و غیراخلاقی شمرده شد و در لیست کتاب های ممنوعه منتشرشده از سوی انجمن کتابخانه های آمریکا نهاده شد.

دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم، هفته ای یه بار آدمو نمی کشه، نغمه غمگین، یادداشت های شخصی یک سرباز، دختری که می شناختم، 16 هپ ورث بعضی از مجموعه داستان های سیلنجر است که در ایران ترجمه شده است.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160600

به "خواندن فرانی و زویی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواندن فرانی و زویی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید