خبرنگاران کارشناس افغان:حرکت نفرت انگیز شارلی ابدو نمونه شاخص اسلام هراسی است

به گزارش مجله سرگرمی، کابل - خبرنگاران - سیاستمدار و کارشناس مسائل بین المللی افغانستان ضمن محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار دوباره کاریکاتورهای موهن علیه ساحت پیامبر اسلام (ص) این حرکت را نفرت انگیز خوانده و آنرا نمونه شاخص اسلام هراسی عنوان کردند.

خبرنگاران کارشناس افغان:حرکت نفرت انگیز شارلی ابدو نمونه شاخص اسلام هراسی است

به گزارش خبرنگاران، نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) برای دومین بار پس از 2015 میلادی انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرده است. حرکتی که توجیه آن آزادی بیان بوده است حال آنکه بر مبنای اسناد حقوق بین الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت های آن، به هیچ وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام بر نمی آید.

عبدالطیف نظری سیاستمدار افغان در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: این حرکت نفرت انگیز نه تنها قلب مسلمانان را جریحه دار کرد بلکه به رشد افراط گرایی و تروریسم نیز کمک می کند.

وی تأکید کرد که توقع مسلمانان از دولت فرانسه این است که نباید آزادی بیان، موجب شود به مقدسات میلیون ها مسلمان توهین صورت گیرد.

او از نماینگان کشورهای اسلامی نیز خواست که در مجامع بین المللی این موضوع را به صورت جدی و همه جانبه پی گیری کنند تا دیگر کسی جرات نکند به عقاید و باور میلیون ها انسان بی احترامی کند.

این سیاستمدار از دولت افغانستان نیز خواست که دراین گونه موارد به کنندگی از شهروندان مسلمان افغانستان نباید در برابر نشر کاریکاتورهای موهن با موضوع پیامبر گرامی اسلام، سکوت کند.

به گفته وی، انتظار مردم این است که به پاس خون شهدای راه آزادی و بیداری، دولت ما مسئولانه و با اعتماد به نفس در این گونه رویدادها موضع گیری کند و از مجاری دیپلماتیک به هتاکان تذکر و هشدار دهد؛ باشد که در پرتو زیست مسالمت آمیز، به عقاید همدیگر احترام بگذاریم و مسئولیت شهروندی خود را در عصر انقلاب اطلاعات و انفجار ارتباطات ایفا کنیم.

عبدالقدیر عالمی امام جمعه غرب کابل نیز در واکنش به نشر کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) توسط مجله شارلی ابدو این حرکت را توهین به تمام پیروان دین اسلام خواند.

عالمی از مقامات فرانسوی خواست که تحت قلمرو حاکمیت خود به هیچ کس و هیچ نهادی اجازه توهین به هیچ یکی از پیامبران و ادیان الهی را ندهند.

وی تاکید کرد که مجله شارلی ابدو با این کار سخیف، جنایت کارانه و نا بخشودنی خود یکبار دیگر قلوب بیش از یک ونیم میلیارد مسلمانان آزاده عالم را جریحه دار کرده است.

رییس خبرگزاری صدای افغان (آوا) نیز حرکت توهین آمیز مجله فرانسوی به مقدسات مسلمانان را جنگ نرم کفار علیه اسلام خواند.

سیدعسیی حسینی مزاری در اطلاعیه ای نوشت: همان گونه که ماشین جنگی سخت افزاری غربی ها علیه اسلام همواره به کار گرفته شده، توهین به بالاترین مقدسات مسلمانان جنگ نرم کفار علیه اسلام و مسلمین است و جای تاسف است که بسکمک از کشورهای اسلامی تا هنوز به محکومیت این بی حرمتی نپرداخته اند.

وی اضافه نمود که این حرکت کشورهای استکباری به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد.

مزاری خطاب به سران کشور فرانسه گفت که گمان نکنید با سیاست های یک بام و دوهوا تا ابد می توانید به فریب مسلمانان ادامه می دهید.

به گفته وی، بطور قطع فرصتی دست خواهد داد تا مسلمانان با منطق قوی و سیاست ناب نبوی پاسخ محکمی به هتاکان حکومتی و غیر آن در فرانسه بدهند.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110585

به "خبرنگاران کارشناس افغان:حرکت نفرت انگیز شارلی ابدو نمونه شاخص اسلام هراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناس افغان:حرکت نفرت انگیز شارلی ابدو نمونه شاخص اسلام هراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید