خبرنگاران ورود تورهای گردشگری بدون مجوز در یزد گزارش نشد

به گزارش مجله سرگرمی، یزد - خبرنگاران - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه 1398 تا به امروز موردی از ورود تورهای گردشگری بدون مجوز از دیگر مناطق کشور به این استان گزارش نشده است.

خبرنگاران ورود تورهای گردشگری بدون مجوز در یزد گزارش نشد

هما خورشیدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود:در حال حاضر با توجه به اعمال محدودیت ها و قرمز بودن شرایط استان از لحاظ شیوع کرونا از ورود تورها به مکان های گردشگردی و طبیعت گردی استان جلوگیری و با متخلفان مطابق قانون برخورد می گردد.

وی اظهار کرد: در سال 1399 با 20 تور گردشگردی که در داخل استان اقدام به برگزاری تورهای طبیعت گردی نموده بودند ، برخورد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه 30 درصد دفاتر مسافرتی استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، اضافه نمود: به دلیل شیوع این ویروس فعالیت های تورگردانی به طور چشمگیری کاهش یافته و یا عملا تعطیل شد.

به گفته خورشیدی آموزش های لازم برای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی حین اجرای تور در نیمه اول امسال برگزار گردید و دوره های آموزشی دیگری در دست اقدام است.

خورشیدی اضافه نمود: مجری برگزاری گشت های گروهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور است که دارای مجوز از اداره کل استانهاست و نظارت بر فعالیت دفاتر به وسیله معاونت گردشگری و تشکل صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری انجام می گردد.

وی توضیح داد :معمولا افرادی هستند در حوزه اقامت گردشگری و برگزاری گشت به طور غیرمجاز فعالیت دارند و این مساله در بسیاری از استان ها وجود دارد و معمولا هم در حوزه فعالیت های طبیعت گردی این تخلفات صورت می گیرد.

خورشیدی اضافه نمود:در یزد افرادی در فضای مجازی تورهای طبیعت گردی را تبلیغ می کردند که به وسیله انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری یا انجمن راهنمایان گردشگری شناسایی شدند و به وسیله معاونت گردشگری و حراست اداره کل فعالیت آنها رصد و پیگیری شد.

وی اعلام نمود : نحوه برخورد ابتدا تذکر و اخطار کتبی است و در صورت بی توجهی، افراد خاطی به اداره نظارت بر اماکن عمومی برای برخورد قانونی معرفی می شوند و در بعضی موارد به وسیله معرفی به پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات(فتا) پیگیری لازم انجام می گردد.

خورشیدی اظهار کرد: اعضای تورهای گردشگری که از سایر استان ها به یزد وارد می شوند بیشتر سازمان یافته هستند و به وسیله دفاتر مجری استان مبدأ و با اعزام راهنمای گردشگری دارای کارت هستند.

معاون گردشگردی اداره کل میراث فرهنگی یزد تاکید نمود: حضور راهنمای گردشگری دوره دیده و دارای مجوز موضوع مهمی است که از بسیاری مسائل حین اجرای تور جلوگیری می نماید و متاسفانه افرادی بدون صلاحیت هم هستند که بعضاً به خود اجازه می دهند عده ای را جمع نموده و تحت عنوان تور به مناطق مختلف سفر نمایند.

وی اضافه نمود: این امر در خیلی از موارد برای شرکت نمایندگان در گشت دردسرساز می گردد و به لیل نبود آگاهی فرد برگزارنماینده و آشنا نبودن با موضوع گردشگری و نداشتن تسلط به تورگردانی و تبحر کافی و بسیاری از مسایل دیگر موجب نارضایتی و شاکی شدن مسافران می گردد.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران واقع شده است و دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تا به امروز، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تا به امروز پنج اثر استان شامل 200 هکتار بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (پنجشنبه) گفته بودکه با فوت 482 فرد مبتلا قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- 19 در کشور به 46 هزار و 689 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا واقع شده است و شرایط چهار استان هم زرد و نارنجی است.

سیما سادات لاری اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد 2 هزار و 439 نفر احتیاج به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- 19 در کشور به 908 هزار و 346 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 633 هزار و 275 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین پنج هزار و 849 نفر در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اعلام نمود: تا به امروز پنج میلیون و 955 هزار و 724 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با شرایط قرمز، 208 شهر با شرایط نارنجی و 80 شهر با شرایط زرد به مدت دو هفته اجرا می گردد.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122346

به "خبرنگاران ورود تورهای گردشگری بدون مجوز در یزد گزارش نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود تورهای گردشگری بدون مجوز در یزد گزارش نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید