کوشش توکیو، سئول و واشنگتن برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- نمایندگان ژاپن، ایالات متحده و کره جنوبی در نشستی مشترک ضمن گفت و گو در خصوص ضرورت غیر هسته ای سازی کره شمالی، خواهان یافتن راهی برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات هسته ای شدند.

کوشش توکیو، سئول و واشنگتن برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات

به گزارش خبرنگاران روزنامه ژاپن تودی روز پنجشنبه نوشت: این نشست روز چهارشنبه در واشنگتن و با حضور کنجی کاناسوگی، مدیرکل اداره آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن، استفان بیگن، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و لی دو هون، نماینده ویژه کره جنوبی برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره برگزار گردید.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفت: این مقامات درباره کوشش های مداوم و هماهنگ برای دستیابی به غیرهسته ای سازی نهایی و کاملا تایید شده کره شمالی گفت و گو کردند.

همزمان خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز اظهار داشت نمایندگان سه کشور در این نشست توافق نموده اند تا مذاکرات خود را در خصوص کره شمالی کماکان ادامه دهند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی در این مورد به خبرنگاران گفت کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی نیز به دنبال شکست نشست هانوی، با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا به صورت مستقیم دیدار خواهد نمود.

پدومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، مغلوب شد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری بعد از این نشست گفته بود کره شمالی خواستار حذف همه تحریم ها در ازای انحلال بخشی از تاسیسات هسته ای شده بود به همین دلیل توافق را امضا نکردیم.

اما ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در خصوص شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواستار لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد نموده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر دیدار نموده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

از آن موقع تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری نموده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا نموده است.

**آساق**1904**

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14880

به "کوشش توکیو، سئول و واشنگتن برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش توکیو، سئول و واشنگتن برای بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید