تاریخ انتشار رسمی ویندوز 11 اعلام شد

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت اظهار داشت نسل تازه سیستم عامل دسکتاپ ویندوز 11 پنجم اکتبر (13 مهر) برای رایانه های شخصی واجد ارتقا قابل دسترس خواهد شد.

تاریخ انتشار رسمی ویندوز 11 اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، ویندوز که برای نخستین بار در سال 1985 عرضه شد، بخش مهمی از کسب و کار مایکروسافت به جای مانده است. ویندوز در سه ماهه چهارم اقتصادی مایکروسافت، 6.6 میلیارد دلار عایدی به همراه داشت که معادل 14 درصد از کل فروش نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت بود. عرضه پیروز ویندوز 11 می تواند آینده این محصول را تضمین کند که به نفع سایر بخشهای کسب و کار مایکروسافت مانند آزور و آفیس خواهد بود.

آرون وودمن، مدیرکل بازاریابی ویندوز در یک پست وبلاگ اعلام نمود مانند به روزرسانی های قبلی، مایکروسافت از اطلاعات دستگاه و عوامل دیگر برای تشخیص دستگاههایی که اول از همه می توانند به ویندوز 11 ارتقا پیدا نمایند، استفاده می نماید.

در رایانه های شخصی ویندوز 10 که ویژگیهای سخت افزاری ضروری برای اجرای ویندوز 11 را دارند، قابلیت ویندوز آپدیت به کاربر درباره قابل دسترس بودن این ارتقا اطلاع می دهد. کاربران بعلاوه می توانند به بخش تنظیمات، سیستم و سپس ویندوز آپدیت مراجعه نموده و قابل دسترس بودن ارتقا به ویندوز 11 برای دستگاهشان را چک نمایند.

وودمن به مدلهای مختلف رایانه شخصی ویندوز 10 که افراد می توانند اکنون خریداری نموده و سپس به ویندوز 11 ارتقا دهند اشاره نمود که شامل ایکس پی اس 13 شرکت دل، اسپکتر ایکس 360 اچ پی و یوگا اسلیم 7i Pro لنوو و بعلاوه دستگاه سورفیس پرو 7 مایکروسافت هستند.

ویندوز 11 ظاهر مدرنی خواهد داشت و آیکنهای اپلیکیشن در مرکز نوار ابزار نمایش داده می شوند. صداهای نو کمتر آزاردهنده خواهند بود. مایکروسافت منوی استارت، فروشگاه اپلیکیشن و اپلیکیشن ستینگ را بازطراحی نموده و قرار دادن پنجره های متعدد اپلیکیشن در صفحه راحت تر شده است. اپلیکیشنهای اندرویدی به وسیله اپ استور آمازون قابل دسترس خواهند بود. این نوسازی در شرایطی روی می دهد که مایکروسافت با رقابت فزاینده کروم بوک که با سیستم عامل Chrome OS گوگل کار می نماید، روبرو است. کروم بوکها قادرند اپلیکیشنهای اندرویدی را اجرا نمایند.

با این حال با توجه محبوبیت بزرگ سیستم عامل ویندوز 10 هیچ تضمینی وجود ندارد که همه بخواهند به سیستم عامل نو ارتقا پیدا نمایند. مایکروسافت ویندوز 10 را در سال 2015 عرضه کرد که طولانی ترین زمان حضور یک نسخه ویندوز در بازار پیش از عرضه یک نسخه نو محسوب می گردد. ویندوز 10 محبوبترین سیستم عامل رایانه شخصی در دنیا بوده و 1.3 میلیارد دستگاه فعال ماهانه از این نرم افزار استفاده می نمایند. مایکروسافت تا سال 2025 به پشتیبانی از ویندوز 10 ادامه می دهد و اعلام نموده اگر رایانه شخصی کاربران نمی تواند ویندوز 11 را اجرا کند و آنها نمی خواهند رایانه نوی خریداری نمایند، می توانند همچنان از ویندوز 10 استفاده نمایند.

مایکروسافت در 24 ژوئن ویندوز 11 را به اسم جانشین ویندوز 10 اعلام و چهار روز بعد برای اعضای برنامه ویندوز اینسایدر عرضه کرد. از آن موقع مایکروسافت هفت آپدیت حاوی تغییرات قابلیتها و ترمیم ایرادها عرضه نموده و اکنون آماده می گردد نسخه نهایی ویندوز 11 را برای بسیاری از مشتریان و سازندگان رایانه قابل دسترس کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مایکروسافت هفته گذشته اعلام نموده بود از ویندوز 11 در رایانه هایی که با پردازنده های مختلف از جمله تراشه های قدیمی مدل سال 2016 اینتل کار می نمایند، پشتیبانی خواهد نمود. وودمن گفت: این شرکت انتظار دارد همه رایانه های شخصی واجد ارتقا تا اواسط سال 2022 ویندوز 11 را دریافت نمایند.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156888

به "تاریخ انتشار رسمی ویندوز 11 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ انتشار رسمی ویندوز 11 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید