بلیط هواپیما به ازمیر مروارید دریای سیاه

به گزارش مجله سرگرمی، وقتی صحبت از خرید بلیط هواپیما ارزان برای ترکیه می شود، اغلب یاد انتخاب هایی مانند خرید بلیط هواپیما تهران استانبول یا خرید بلیط هواپیما تهران آنتالیا می افتیم. اما در این بین انتخاب دیگری نیز وجود دارد که به شهر ازمیر بر می شود و بنا به اعتراف مسافرانی که بلیط هواپیما تهران ازمیر را خریده اند یکی از بهترین انتخاب های ممکن نیز هست.

بلیط هواپیما به ازمیر مروارید دریای سیاه

نام اول ازمیر اسمیرنا (Smyrna) بوده که از زبان یونانی گرفته شده است. نخستین آثار اقامت در شهر ازمیر در سال 178 بعد از میلاد به زلزله ای سهمگین می رسد که شهر را به مرز نابودی کشید. اما ازمیر، شهری نبود که به سادگی فراموش شود و رومیان آن را با شکوه تر از قبل بنا کردند. این شهر به دلیل واقع بودن در کنار خلیج ازمیر از ابتدای شهری تجاری و یکی از شاهرگ های مالی ترکیه بوده است. امروزه ازمیر سومین شهر شلوغ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است. تاریخ کهن ازمیر این شهر را به شهری چند فرهنگی تبدیل نموده که ادیان و نژاد های زیادی در آن زندگی می کنند و این خود جاذبه های گردشگری ازمیر را دو چندان نموده است.

شهر ازمیر نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه تاریخی کهن دارد که به هزاران سال پیش برمی شود. ازمیر به دلیل قرار دریافت در منطقه ای ساحلی از ابتدا به شکوفایی مالی رسید. اگر چه ازمیر از نظر توسعه به شهرهای برتر اروپایی نمی رسد اما از نظر جاذبه طبیعی و تاریخی بدون شک حرف های زیادی برای گفتن دارد. شهری که زمانی محل حکمرانی امپراتورانی چون اسکندر مقدونی و هادریان رومی بوده است بدون شک تاریخ ژرف دارد. تاریخی که باید با پرسه زدن در کوچه پس کوچه های ازمیر رازهایش را کشف کرد و پس از گذراندن روزی تاریخی برای استراحت به سواحل نیلگون ازمیر پناه برد و خود را به دست آب های زلالش سپرد. تمامی جاهای دیدنی ازمیر زیبا هستند و انتخاب نکردن تور ازمیر ترکیه را سخت می کنند.

ازمیر دیدنی های بسیاری دارد. شاید بسیاری برای دریا و ساحل زیبای این شهر در تابستان می فرایند اما بسیاری دیگر نیز وجود دارند که به دنبال اماکن و برنامه های هیجان انگیز این شهر می گردند. میدان کناک یکی از این دیدنی ها است. این میدان به خاطر برج ساعت خود شهرت دارد. این برج در سال 1901 میلادی ساخته شده است در کنار این میدان مسجد کناک و بازار کمرالتی قرار گرفته است. اما دیدنی های دیگر ازمیر آسانسور است. بنای آسانسور نام یکی از امکان دیدنی و حتی تاریخی ازمیر است. این آسانسور که در سال 1907 توسط تاجران یهودی ساخته شده برای جابجایی شهفرایندان از یک مکان پست بر فراز تپه ای که محل کسب و کار مردم قرار داشته تعبیه شده است. این آسانسور در ابتدا با سیستم فشار آب کار می نموده است اما بعدها به سیستم الکتریکی مجهز شده است. شما اکنون با سوار شدن در این آسانسور علاوه برا اینکه شهر و مناطق دیدنی آن را از بال می بینید می توانید از سوغاتی فروشی ها رستوران ها و کافی شاپ های آن نیز بهره ببرید. تلفریک شهر ازمیر نیز همچون آسانسور شما را بر فراز ازمیر می برد. این برج که در سال 1977 ساخته شده شما را به ارتفاع 423 متری از سطح زمین می برد. اما در محله های دیدنی این شهر می توان از محله ال سانجاک نام برد. خیابان های باریک با خانه های به سبک یونانی و رستوران های دل انگیز. این محله از مرکز شهر چندان دور نیست و حمل و نقل عمومی برای آن وجود دارد. اما از اماکن مهم می توان به کادیفکال که قعله ای است قدیمی اشاره نمود. بعد از این قلعه

آگورا که بازاری نیز در این منطقه به همین نام است. یادگار دوره امپراتوری روم در این شهر است که از مکان هایی است که باید دید. در ازمیر موزه باستانشناسی، موزه فرهنگ شناسی، موزه آتاتورک، موزه هنرهای نفیس، موزه هنر، موزه تاریخ طبیعی وجود دارد. اما دیدنی های ازمیر به موزه های آن ختم نمی شود. در بایراکلی یک معبد بنام آتنا به معنی الهه عشق و مهارت ، کانالهای شیر ینیر و یشیل دره دو نمونه از آثارمهندسی رومی است. رودخانه ملس که در سرتاسر عصر روم شرقی و عثمانی آب ازمیر را فراهم می کرد از این منطقه عبور می نماید. کلیسای سنت پلیکارت قدیمی ترین کلیسا درازمیر است. مهمانسرای کیزلار اقاسی، بنای یادبود آتاتورک در میدان جمهوریت که برروی یک اسب نشسته است این اثر خاطره آزاد سازی این شهر توسط نیروهای ترکیه را گرامی می دارد.

در ادامه با وبسایت خبرنگاران همراه باشید تا بعد از خرید بلیط هواپیما تهران ازمیر به فهرستی از دیدنی های ازمیر زیبا دسترسی داشته باشید.

بلیط هواپیما برای بازدید از معبد آرتمیس

معبد آرتمیس یکی از قدیمی ترین و باشکوه ترین معابد دنیا باستان به شمار می رود که از مرمر ساخته شده بود و امروزه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا باستان شناخته می شود. معبد آرتمیس که گاهی نیز به نام معبد دیانا خوانده می شود، در شهر باستانی افسوس بنا شده بود و امروزه در نزدیکی شهر ازمیر ترکیه قرار گرفته است. رومیان باستان این معبد را به عنوان پیشکشی برای ایزدبانویی یونانی به نام آرتمیس ساختند.

گرچه از زمان دقیق ساخت معبد آرتمیس اطلاعی در دست نیست، اما روایات مختلف و البته کشفیات باستان شناسی آن را متعلق به قرن 10 تا 8 پیش از میلاد می دانند و در نتیجه می توان گفت که این معبد، یکی از نخستین معابد ساخته شده در دوران باستانی است. از دیگر نکات قابل تمایز معبد آرتمیس جنس مرمر آن است، چرا که از نخستین سازه های مرمرین تاریخ محسوب می شود.

جالب آن که معبد آرتمیس پیش از آن که کاملا در سال 401 پیش از میلاد تخریب شود، بر اثر بلایای مختلف نابود شد. از این بین معبد آرتمیس سه بار به صورت کامل و با جزئیات تمام بازسازی شده و هر بار بر وسعت و زیبایی آن افزوده شد. با این حال امروزه اگر به بازدید این معبد بروید، تنها با بقایا و قطعه هایی از تندیس های آخرین معبد رو به رو خواهید شد و دیگر خبری از آن شکوه و زیبایی نخواهد بود.

بلیط هواپیما برای بازدید از برج ساعت ازمیر

مشهورترین و معروف ترین سازه ای که هر گردشگری که بلیط هواپیما تهران ازمیر را خریده است، از ازمیر به یاد دارند برج ساعت است که در واقع یک مکان گردشگری تاریخی در ازمیر می باشد . این برج که در میدان کوناک است محل رفت و آمد بسیاری از گردشگر های تاریخ پسند است .برج ساعت در سال 1901 توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده اما ساعت آن هدیه امپراطوری آلمان بوده است.

بلیط هواپیما برای بازدید از بنای آسانسور

بنای آسانسور نام یکی از امکان دیدنی و حتی تاریخی ازمیر است. این آسانسور که در سال 1907 توسط تاجران یهودی ساخته شده برای جابجایی شهفرایندان از یک مکان پست بر فراز تپه ای که محل کسب و کار مردم قرار داشته تعبیه شده است. این آسانسور در ابتدا با سیستم فشار آب کار می نموده است اما بعدها به سیستم الکتریکی مجهز شده است. شما اکنون با سوار شدن در این آسانسور علاوه برا اینکه شهر و مناطق دیدنی آن را از بالا می بینید می توانید از فروشگاه های سوغاتی، رستوران ها و کافی شاپ های آن نیز بهره ببرید. تلفریک شهر ازمیر نیز همچون آسانسور شما را بر فراز ازمیر می برد. این برج که در سال 1977 ساخته شده شما را به ارتفاع 423 متری از سطح زمین می برد. اما در محله های دیدنی این شهر می توان از محله آلزانکاک نام برد. خیابان های باریک با خانه های به سبک یونانی و رستوران های دل انگیز. این محله از مرکز شهر چندان دور نیست و حمل و نقل عمومی برای آن وجود دارد. اما از اماکن مهم می توان به کادیفکال که قعله ای است قدیمی اشاره نمود.

بلیط هواپیما به فرودگاه بین المللی عدنان مندرس و حمل و نقل عمومی در شهر ازمیر

اگر بلیط هواپیما تهران ازمیر را بخرید اول از همه با فرودگاه عدنان مندرس، دیدار خواهید کرد. فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر که در 18 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است یکی از بزرگترین فرودگاههای کشور ترکیه محسوب می شود. حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، تاکسیهای ون اشتراکی ، اتوبوس و مترو می باشد. تاکسی های این شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. با این وجود کرایه تاکسی در این شهر نسبتا گران می باشد. نرخ اولیه تاکسی متر در بدو ورود از طریق در حدود 2 دلار می باشد و پس از طی یک راستا 10 کیلومتری در حدود 20 الی 30 دلار با توجه به شرایط ترافیک می بایست پرداخت نمود. این تاکسیها فقط به صورت اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می کنند. تاکسی های دیگر تاکسی های ون هستند که در شهر ازمیر به نام دل موش نامیده میشوند و ظرفیت 10 سرنشین را دارا بوده و به صورت اشتراکی مورد استفاده مسافران قرار می گیرند. این تاکسی ها در خطوط مشخصی حرکت می کنند و کرایه آنها ثابت بوده و برای هر نفر در 1.5 لیر جدید (در حدود 1 دلار) می باشد. این خودروها در طی راستا خود دارای ایستگاه نمی باشند و بنابه در خواست مسافر توقف می کنند. اتوبوسهای شهر ازمیر سرویس نسبتا منظمی را در سطح این شهر به مسافران عرضه می کنند. اتوبوسهای این شهر متعلق به بخش خصوصی می باشند اما کرایه همه اتوبوسها یکسان و برابر با 1 دلار (1.5 لیر) است.

مترو وسیله دیگری است که در شهر ازمیر برای تردد در داخل شهر می توانید از آن استفاده نمایید.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به ترکیه به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

karnaval.ir

turkieh.blogfa.com

e-turkey.ir

fa.wikipedia.org

eneshat.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به ترکیه ، برای دیدن کلیک کنید.

facloob.ir: کلوب فارسی | دورهمی خبری و تحلیلی

منبع: سفرستان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83099

به "بلیط هواپیما به ازمیر مروارید دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به ازمیر مروارید دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید