بقای استقلال خوزستان و سپیدرود: مثل یک خواب!

به گزارش مجله سرگرمی، شکست خانگی استقلال خوزستان در هفته بیست و یکم لیگ برتر، باعث شد خیلی ها این تیم را از الان سقوط نموده بدانند. آبی های اهوازی که مقابل پیکان بازی داشند، اگرچه بدشانس بودند و نتوانستند گل بزنند اما به هر حال 3 امتیاز مهم از دست دادند که آنها را به سقوط نزدیک تر کرد. این اتفاق و البته تساوی خارج از خانه سپیدرود رشت مقابل صنعت نفت آبادان فاصله این 2 تیم با تیم های بالاتر را بیشتر کرد تا به گونه ای شرایط برای ماندن آنها در لیگ برتر سخت تر گردد. البته همچنان هر 2 تیم روی کاغذ شانس برای ماندن در لیگ برتر دارند اما با توجه به بازی های باقی مانده، ظاهرا کار سخت است و امید کمتر از همواره.

بقای استقلال خوزستان و سپیدرود: مثل یک خواب!

از مدت ها قبل تعیین بود استقلال خوزستان یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ یک است. از زمانی که با کسر 6 امتیاز روبرو شد و دیگر نتوانست آن بازی های زیبا و خوب هفته های ابتدایی لیگ برتر را به نمایش بگذارد. استقلال خوزستان بعد از کسر 6 امتیاز با مسائل دیگری هم روبرو شد که آن هم تغییر پی در پی کادرفنی و حتی کادرمدیریتی باشگاه بود. آبی های اهوازی که به دلیل پرداخت نشدن قسط طلب فرانک دیوید ساکونی، استرس حکم دوم فیفا را داشتند و فکر می کردند قبل از خاتمه فصل به لیگ یک سقوط خواهند کرد، در ادامه هم نتوانستند امتیازات خوبی بگیرند.

شرایط به شکل نگران نماینده ای ادامه داشت تا اینکه رفتن کریم بوستانی به تیم، شوک وارد کرد تا استقلال خوزستان با راهنمایی کریم قنبری مقابل سپیدرود در رشت به پیروزی برسد. این 3 امتیاز، آبی های اهوازی را امیدوار به ماندن در لیگ برتر کرد. به صورتی که مدیرعامل جدید باشگاه در مصاحبه ای با امیدواری زیاد به طرفداران تیم گفت استقلال خوزستان در لیگ برتر می ماند اما این امیدواری زیاد طول نکشید چراکه شاگردان کریم قنبری در بازی خانگی مقابل پیکان شکست خوردند تا به سقوط نزدیک تر شوند. با توجه به اینکه سپیدرود رشت در بازی خارج از خانه مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی رسید و البته ذوب آهن توانست پدیده مشهد را شکست دهد، فاصله استقلال خوزستان با تیم های بالاتر از خود بیشتر شد.

با توجه به اینکه 9 هفته دیگر از لیگ هجدهم باقی مانده و این 9 هفته یعنی 27 امتیاز، روی کاغذ استقلال خوزستان می تواند در لیگ برتر بماند اما واقعیت این است که آبی های اهوازی فقط با یک معجزه می توانند بمانند. چراکه استقلال خوزستان در 9 هفته باقی مانده لیگ هجدهم، در 6 بازی باید با تیم های نیمه اول جدول بازی کند که 3 بازی آن هم خارج از خانه است. در 2 بازی مهم که به اصطلاح 6 امتیازی است و با تیم های در خطر سقوط باید رقابت کند، خارج از خانه باید به میدان برود. این مساله کار استقلال خوزستان را سخت تر می نماید و امیدها را کمرنگ تر.

سپیدرود رشت دیگر تیم فانوس به دست هم شرایطی تقریبا مشابه با استقلال خوزستان دارد. این تیم 13 امتیازی که با تیم بالاتر 5 امتیاز فاصله دارد و البته تفاضل گل آن 25- است، در 9 هفته خاتمهی لیگ هجدهم، 5 بازی خانگی دارد که مهمترین آن، پرسپولیس است. سپیدرود رشت بعد از رفتن علی کریمی به لحاظ روحی هم شرایط خوبی ندارد و برای ماندن در لیگ برتر امیدوار نیست. سپیدرودی ها هم در هفته های باقی مانده 6 بازی با تیم های نیمه اول جدول دارند که مهمترین آنها، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز است. تیم هایی که برای رسیدن به قهرمانی کوشش می نمایند. سپیدرودی ها مثل استقلال خوزستان 2 بازی خیلی حساس با تیم های پایین جدولی دارند که مقابل ذوب آهن و نفت مسجدسلیمان میهمان هستند. این مساله می تواند کار را برای آنها سخت تر کند و امید برای ماندن را کمتر.

نفت مسجدسلیمان با شکستی که مقابل استقلال خورد، یک پله سقوط کرد و به رده چهاردهم جدول رسید. نفت مسجدسلیمان هم مثل استقلال خوزستان و سپیدرود رشت این فصل با مسائل اقتصادی زیادی روبرو شده. این تیم با عبدا... ویسی نتوانست هیچ بردی به دست بیاورد که البته دلیل آن ظاهرا مسائل اقتصادی و نداشتن تمرکز تیم بود. به هر حال وقتی علیرضا مرزبان به نفت مسجدسلیمان آمد، شرایط تا حدودی تغییر کرد اما همچنان تیم در خطر سقوط است. زردپوشان مسجدسلیمانی در هفته های باقی مانده لیگ برتر بازی های نسبتا بهتری دارند. در واقع آنها بازی های سخت خود را انجام دادند و تنها 2 حریف در نیمه اول جدول پیش رو خواهند داشت که آن هم سپاهان و پدیده مشهد. نکته جالب این است که این 2 بازی هم خارج از خانه خواهد بود اما شاگردان علیرضا مرزبان در بازی های 6 امتیازی میزبان هستند. بازی مقابل استقلال خوزستان، سپیدرود رشت و ذوب آهن اصفهان. این مساله امید مسجدسلیمانی ها را برای ماندن در لیگ برتر بیشتر نموده.

ذوب آهن اصفهان دیگر تیم 18 امتیازی جدول است و فقط به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نفت مسجدسلیمان در رده سیزدهم جدول قرار گرفته. البته ذوب آهن به خاطر پیروزی مهمی که در هفته بیست و یکم مقابل تیم مدعی پدیده در مشهد به دست آورد، توانست به رده سیزدهم صعود کند و امیدوار به روزهای بهتر گردد. البته ذوب آهن به دلیل اینکه 2 بازی کمتر نسبت به دیگر تیم ها دارد، در خطر سقوط است. این تیم به دلیل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هنوز با تیم های سایپا و سپاهان بازی ننموده که امتیاز دریافت از آنها می تواند شرایط را برایش بهتر کند. ذوب آهن اصفهان در 9 هفته باقی مانده لیگ برتر تنها 4 بازی با تیم های نیمه اول جدول دارد که مقابل پرسپولیس و پارس جنوبی جم میهمان است اما مقابل تراکتور و فولاد خوزستان میزبان خواهد بود. ذوب آهن در بازی های مهم مقابل تیم های پایین جدولی هم شرایط نسبتا خوبی دار. چراکه در بازی مقابل استقلال خوزستان و سپیدرود رشت میزبان خواهد بود و فقط بازی با نفت مسجدسلیمان خارج از خانه انجام خواهد شد.

با این شرایط و البته بازی های معوقه مقابل سایپا و سپاهان، می توان گفت شانس ذوب آهن برای ماندن در لیگ برتر نسبتا خوب است. همانطور که شانس نفت مسجدسلیمان هم خوب به نظر می رسد اما استقلال خوزستان و سپیدرود رشت شرایط خوبی ندارند و احتمالا باید آنها را از الان تیم های سقوط نماینده به لیگ یک دانست. هر چند که تا خاتمه لیگ هجدهم ممکن است هر اتفاقی بیفتد و جای تیم های ناامید و امیدوار عوض گردد. ضمن اینکه نباید از این مساله گذشت که صنعت نفت آبادان و حتی ماشین سازی تبریز هم شرایط چندان خوبی در جدول ندارند و آنها هم می توانند جزو گزینه های سقوط قرار بگیرند. به هر حال با آنالیز وضعیت 4 تیم پایین جدول تعیین شده، شرایط استقلال خوزستان و سپیدرود رشت چندان خوب نیست و این تیم ها بازی های سخت تری به نسبت دیگر تیم های پایین جدول، پیش رو دارند. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام تیم ها سقوط می نمایند و کدام تیم ها می تواند بار دیگر حضور در لیگ برتر را تجربه نمایند.

هفته

استقلال خوزستان

سپیدرود رشت

ذوب آهن اصفهان

نفت مسجدسلیمان

22

ذوب آهن (13)

پرسپولیس (1)

استقلال خوزستان (16)

سایپا (9)

23

تراکتورسازی (4)

پیکان (10)

صنعت نفت آبادان (12)

سپاهان (2)

24

پارس جنوبی جم (6)

ذوب آهن (13)

سپیدرود رشت (15)

ماشین سازی (11)

25

فولاد خوزستان (7)

تراکتورسازی (4)

پیکان (10)

پدیده (5)

26

نفت مسجدسلیمان (14)

پارس جنوبی جم (6)

پرسپولیس (1)

استقلال خوزستان (16)

27

نساجی مازندران (8)

فولاد خوزستان (7)

تراکتورسازی (4)

صنعت نفت آبادان (12)

28

استقلال (3)

نفت مسجدسلیمان (14)

پارس جنوبی جم (6)

سپیدرود رشت (15)

29

سایپا (9)

نساجی (8)

فولاد خوزستان (7)

پیکان (10)

30

سپاهان (2)

استقلال (3)

نفت مسجدسلیمان (14)

ذوب آهن (13)

رنگ قرمز: نشان دهنده تیم میزبان

عدد داخل پرانتز: رتبه تیم ها در جدول

9-1

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15175

به "بقای استقلال خوزستان و سپیدرود: مثل یک خواب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقای استقلال خوزستان و سپیدرود: مثل یک خواب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید