آشنایی با جاذبه های گردشگری و معروف سیدنی، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، این شهر بر کرانه های شرقی استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام واقع شده است. سیدنی نماد کشور استرالیا است. سیدنی شهری با جذابیت های بیشمار می باشد. این شهر اولین مکانی است که بیشترین میزان گردشگر در بدو ورود به استرالیا در آن پا می گذارند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری و معروف سیدنی، عکس

شهر سیدنی در استرالیا

سیدنی بزرگ ترین و قدیمی ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو است. نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی 9323 نفر در شهر سیدنی ساکن هستند سیدنی شهری است بندری که سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر است.

این شهر همچنین خالی از جذابیت های مدیترانه ای نیست و به همین دلایل مملو از چینی ها و آسیای هاست. پارکهای طبیعی فراوانی در این شهر به چشم می خورد که محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی است.

این شهر توسط یک بندر زیبا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که توسط پل و تونل به هم متصل شده اند. قسمت جنوبی این شهر جذابیت های گردشگری بیشتری دارد.

دمای هوای سیدنی متعادل است و در گرمترین ماه های سال یعنی در دسامبر تا فوریه دمای هوا 26 می باشد مجاورت با اقیانوس و حمام آفتاب در این شهر جذابیت خاصی به این شهر بخشیده است. ماه جون تا آگوست سردترین ماه های سال در این شهر هستند که معمولا دمای هوای شهر به 7 در این ماه می رسد و محلی است مناسب برای اسکی بازان و همچنین گردشگر های که از حال و هوای خاص این شهر در این فصل لذت می برند.

استرالیا حدود 280 هزار نفر مسلمان دارد که بیشتر آنها در دو شهر سیدنی و ملبورن زندگی می نمایند.

مکان های گردشگری سیدنی:

1. برج دیدبانی پایلون

برج سیدنی دومین برج مرتفع استرالیا می باشد

برج سیدنی که به آن AMP نیز گفته می شود، یکی از بلندترین برجها و دومین برج مرتفع استرالیا می باشد. این برج همچنین دومین برج مرتفع در نیمکره جنوبی به حساب می آید. اولین و بلندترین برج نیمکره جنوبی برج آسمان واقع در نیوزلند می باشد.

برج سیدنی یکی از اعضای فدراسیون برجهای دنیای می باشد. ارتفاع برج سیدنی 305 متر می باشد و در ناحیه تجاری سیدنی واقع در خیابان مارکت شماره 100 بین خیابانهای پیت و کست لراگ قرار گرفته است. به وسیله مرکز خرید خیابان پیت می توان به ورودی این برج نیز دسترسی داشت.

بازدید از این برج جهت عموم آزاد است و یکی از پر جاذبه ترین مکانهای گرشگران و دنیاگران دنیا به حساب می آید.

این برج در سال 1970 بنا و در سال 1975 عملیات ساختمانی برج شروع شد. بهره برداری و بازدید عمومی از چهارمین برج دنیا در سپتامبر 1981 شروع شد. این برج 36 میلیون دلار استرالیا هزینه در بر داشته است.

سه قسمت مختلف در این برج وجود دارد که قابل استفاده برای عموم است. یکی از قسمتها در ارتفاع 250 متری سطح زمین قرار گرفته است که مهمانان با زاویه دید 360 درجه می توانند سطح شهر سیدنی را بنگرند. در این طبقه فروشگاه عرضه سوغات و دستگاه اندازه گیری باد (باد سنج) را می توان مشاهده نمود. در ارتفاع 268 متری برج می توان به یک فضای باز دسترسی داشت که از آن طریق پایین برج قابل مشاهده است.

یک رستوران گردان به همراه بوفه در بالای برج واقع شده است. بازدیدنمایندگان برج حدود 40 ثانیه به وسیله سه آسانسور می توانند به بالای برج برسند. این برج سالانه شاهد چندین مراسم آتش بازی رنگارنگ بویژه در جشنهای ملی و سال نو استرالیا بوده است.

همه ساله مسابقهٔ دو در این برج به نمایش در می آید و شرکت نمایندگان در این مسابقه می بایستی از 1504 پله و در کوتاهترین زمان خود را به بالای برج برسانند. هزینه جمع آوری شده به انجمن حمایت از بیماران سرطانی منتقل می شود.

2. جاذبه تالار اپرای سیدنی(Sydney Opera House)

تالار اپرای سیدنی مرکز هنرهای چند گانه در نیو ساوت ولز، استرالیا است

خانه اپرای سیدنی، مرکز هنرهای چند گانه در نیو ساوت ولز، استرالیا است. این بنای چشم نواز توسط یورن اوبرگ اوتزون دانمارکی در سال 1973 طراحی شد و در سال 1973 افتتاح شده است.

این تالار باشکوه شامل 5 سالن تئاتر، 5 سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، 4 رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است. پوسته حلزونی شکل آن شامل یک میلیون و 56 هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است. این مکان دارای مرکز هنر های نمایشی ای است که سالن کنسرت آن گنجایش بیش از 2500 نفر را دارد.

3. جاذبه باغ وحش ترانگو (Taronga Zoo)

باغ وحش ترانگو در سیدنی

این باغ وحش به هشت منطقه وابسته به جغرافیای حیوانی، در 21 هکتار تقسیم شده است.

بیشتر از 350 گونه مختلف از حیوانات در این باغ وحش زندگی مینمایند. خوک آبی، یوزپلنگ برفی، کوالا، کانگورو و والابی، فیل، گوریل، زرافه، پلاتی پوس و اکیدنه تنها چند نمونه از حیواناتیست که در این باغ وحش بزرگ موجودند. همچنین میتوانید با تله کابین در این باغ وحش گشتی بزنید و نمایی از دید پرنده به این مکان را تماشا کنید.

4. جاذبه باغ های گیاهان سلطنتی

باغ گیاهان سلطنتی در سیدنی

این باغ ها که مساحتی بیشتر از 30 هکتار را می پوشانند در قلب شهر در سال 1816 بنا شدند و قدیمی ترین موسسه علمی استرالیا محسوب می شوند. مرکز حاره ای سیدنی و باغ رز از جمله جاذبه های این باغ می باشند.

5. پیست اسکی (Vienna Ice Dream)

پیست اسکی سیدنی

این پیست اسکی در مقابل تالار شهر وینا استرالیا واقع شده است هم چنین در اطراف این پیست خوراکی ها و نوشیدنی ها استرالیایی در دسترس می باشد.

6. جاذبه دارلینگ هاربر

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استرالیا که به بندر دارلینگ هاربر معروف است

باراندازی قدیمی که به محلی محبوب برای گردشگر ها تبدیل شده. این منطقه مملو از رستوران ها و مغازه ها و جاذبه هایی همچون موزه پاورهاوس، موزه ملی دریانوردی استرالیا، آکواریوم سیدنی، تئاتر آی مکس و باغ چینی دوستی می باشد.

7. آکواریوم سیدنی (Sea Life Sydney Aquarium)

مهم ترین بخش نمایشی آکواریوم سیدنی، تونل شیشه ای آن است

مکانی تفریحی که در سال 1988 افتتاح شد. این آکواریوم از شرق به بندر مشهور دارلینگ هاربور سیدنی و از شمال به پل پیرمونت منتهی می شود. این مکان دیدنی، شامل 650 گونه مختلف جانوری از جمله بیش از 6000 نوع ماهی و دیگر موجودات دریائی می باشد.

مهم ترین بخش نمایشی آکواریوم تونل شیشه ای آن است که به گونه ای خاص در زیر آب تعبیه شده و کوسه ها و ماهیهای زیبا از بالای سر بازدیدنمایندگان عبور می نمایند و منظره ای شگفت انگیز را پدید می آورند.

8. محله The Rocks

محله راکس سیدنی

محل شهری، محوطه های گردشگری و منطقه تاریخی مرکز شهر سیدنی، در ایالت نیو ساوت ولز، استرالیا است.

9. قایق های فری

Volume 0%

با امکان جدید کافه بازار، در تاکسی، رایگان فیلم ببین!

رایگان ویدیو ببین

قایق های مسافربری فری در سیدنی

یکی دیگر از خطوط حمل و نقل دولتی سیدنی، قایقهای مسافربری با نام فری می باشند که بر روی بندر سیدنی و رودخانهٔ پاراماتا Parramatta River حرکت نموده وتعداد بی شماری ازمردم شهر و گردشگرها را جابه جا می نمایند. این قایق ها از سال 1875 در بندرگاه سیدنی در حرکت اندو هم اکنون بیش از 14 میلیون نفر را در سال جابجا می نمایند.

10. فرودگاه سیدنی

فرودگاه سیدنی پر ترافیک ترین فرودگاه استرالیاست

فرودگاه بین المللی سیدنی در استرالیا به نام فرودگاه کینگز فورد اسمیت معروف است و در سطح بینالمللی با کدهای SYD (یاتا) و YSSY (ایکائو) شناخته می شود.

فرودگاه مذکور، که در حومه شهر سیدنی واقع شده است، یکی از معدود فرودگاههای قدیمی دنیا است که از زمان افتتاح تا به امروز، بدون تعطیلی به مسافران و شرکت های هواپیمایی خدمات ارائه داده است. این فرودگاه پر ترافیکترین فرودگاه استرالیاست که در سال 2003 میلادی، 28 امین فرودگاه پرترافیک دنیا لقب گرفت، اما این موفقیت در سالهای بعد تکرار نشد و در سالهای اخیر، فرودگاه بین المللی شهر سیدنی هرگز نتوانست در میان 30 فرودگاه برتر دنیا جای گیرد.

فرودگاه سیدنی پر ترافیکترین فرودگاه استرالیاست، مساحت آن از کلیه فرودگاههای بزرگ استرالیا کمتر است.این فرودگاه دارای سه باند است که دو باند آن شرقی- غربی است و باند دیگر شمالی-جنوبی است. ارتباط با فرودگاه به وسیله جاده و سامانه قطار شهری امکانپذیر است.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 131709

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری و معروف سیدنی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری و معروف سیدنی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید